lørdag 28. januar 2012

Dagens syprosjekt

I dag ble jeg venn med symaskinen igjen! Eksamensperiode har en tendens til å føre med seg ryddig hus og noen hobbyprosjekter ;)
Kjøpte stoff for 1,5 år siden tror jeg. Myk dongeri og noe annet som skulle funke som ribb, men tror jeg bommet litt på den (det var ikke så veldig elastisk).

Som alltid når man prøver noe nytt så er det noe som går galt. Startet med å klippe ut to høyrebein. Fant det heldigvis ut før jeg begynte å sy, og klippet til et venstrebein ;)

Den andre feilen var litt kjipere. Satte nemlig ribben på på vranga:


Dette første til en del ekstraarbeid, men fikk ordnet det til slutt.

Slik ble resultatet:



Mønsteret er fra en bok som heter "Sy til barn". For å sette på ribben brukte jeg den enkle, men geniale, tutorialen til Litefrø. Traktoren er et strykemerke.
Buksen er nok litt for vid og stor for pjokken. Men han har hatt den på siden den ble ferdig, og er strålende fornøyd :)

Blogglisten

2 kommentarer:

enel sa...

Kul!

hildeen sa...

Kul ja :)) og traktoren er grønn....veldig viktig!!!