søndag 8. januar 2012

Flere julegaver

Jepp, her kommer flere julegaver :)

Har en søster som har blitt veldig glad i G-Anette sine Isipisi luer. Så da "måtte" jeg jo strikke en slik:


Strikket en i lilla til henne tidligere i høst (glemte å ta bilde), og strikket nå et par votter som kan brukes til:



Har brukt Nøstebarn sin oppskrift på tova votter, men brukte garnet Safir.

En venninne fikk denne lua og et par votter:

Luen har jeg sett på en blogg (husker desverre ikke hvilken, det er en stund siden). Syntes den var stilig og måtte prøve å strikke en selv. Strikket i Rubin. Også disse vottene er fra Nøstebarn, strikket i Safir. Glemte å sette ned sentrifugeringen under toving, så derfor ser de litt rare ut på bildet. Tror jeg klarte å utvide dem slik at de passet til mottakeren!

Niesen min på 3 fikk også en lue:

Oppsrkiften er fra Nøstebarn, garnet heter Kreta. Har tidligere strikket en vest til henne i samme garn, og også en poncho som jeg ikke har fått tatt bilde av.

Da jeg bladde gjennom innleggene på bloggen fant jeg en lue som ikke var blitt publisert. Den ble strikket på bestilling for ca ett år siden:



Da tror jeg at alle ferdige julegaver er publisert, utenom en lue som kommer snart.

Må innrømme at en liten niese på noen mnd fikk to halvferdige luer og garn til julestrømpe under treet, og en venninne fikk gavekort på selbuvotter. Hadde litt mye på julegavestrikkelisten i år ;)

Blogglisten

2 kommentarer:

Myrte ♥ sa...

Herlige julegaver! Var nok mange fornøyde mottakere på julaften =)

Synnøve sa...

Smart å gi gavekort på strikkegaver ;) Det er ikke så greit med denne tida.... flotte gaver!