tirsdag 1. oktober 2013

En varm genser

Etter en lang pause har jeg endelig funnet strikke- og bloggelysten igjen! :D

Før strikkelysten forsvant i vinter/vår så strikket jeg en uglegenser til meg selv. Denne blogger jeg nå, som inspirasjon til Pinnekrokens oktoberutfordring "Noe som varmer".

 
Oppskriften heter owls og er laget av Kate Davies. Genseren er strikket i Nepal på pinne 6,5 og 7 (jeg strikker stramt). Jeg har tidligere strikket barneversjonen i en annen type garn til en niese, men må si at jeg foretrekker Nepal. Også foretrekker jeg å sette øyne på 1 ugle ;)


Dette har blitt en varm, god og deilig favorittgenser!!! Gleder meg til å kunne bruke den mer fremover (en av fordelene med den kalde årstiden) :)


Det siste halvåret har vi flyttet, giftet oss, pjokken har blitt 4 år og jeg er ferdig med utdannelsen. Kreativiteten har vært litt fraværende, men det lille som har blitt gjort innimellom vil komme på bloggen fremover :)

2 kommentarer:

Anne sa...

Så fin uglegenser! Den satt jo perfekt på deg:) Har sett på den mange ganger selv, men har ikke kommet så langt enda;)

Ha en fin fredag!

IDA sa...

Ikke bare pent, det er sannsynligvis fortsatt varmt :)